Dokonania JAG LAADKI

Taranowanie AL KHATTIYA na redzie Fudżajry, 23 lutego, nie było jedynym dokonaniem manewrowym kapitana indyjskiego tankowca JAG LAADKI.

[more]

Pół godziny później, po wysunięciu gruszki dziobowej z prawej burty metanowca, kapitan Aniruddhy Paraukar „potrącił” kotwiczący opodal gazowiec LPG IGLC ANKA [183×29m, bandera Panamy, rok bud. 2013].


vesseltracker.com

Za swoje dokonania manewrowe, kapitan JAG LAADKI został nagrodzony grzywną w wysokości 80 000 AED (dirhamów Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ok. 21 800 USD) oraz bezwzględnym zakazem opuszczenia kotwicowiska bez pilota i holowników. Oczywiście, usługi pilotażu będą odpłatne.

 

W momencie publikowania tego wpisu:

– sprawca JAG LAADKI nadal kotwiczy na redzie Fudżajry,

– potrącony IGLC ANKA odpłynął w kierunku Dalekiego Wschodu,

– staranowany AL KHATTIYA czeka na zaproszenie przez stocznię w Ras Laffan*.

Wacław Sałaban, marzec 2017 r.

* stocznia powstała do obsługi floty Nakilat, czyli dwóch największych typów metanowców Q-Flex/Max. Stocznia, nie wyłącznie remontowa, dysponuje dwoma suchymi dokami o wymiarach 400x80m, 360x66m i dokiem pływającym o udźwigu 20 tys. ton, oraz nabrzeżami remontowymi o łącznej długości 2 400 metrów. Rano 5 marca zadokował AL GATTARA.