Al Kharaitiyat i letnia zwózka LNG do EU

Al Kharaitiyat planowo, swoim zawinięciem 04.07., zadebiutował na Bałtyku. Typowo, w następnej dobie, wypłynął po rozładunku.

[more]

Nietypowo, trzykrotnie przyspieszano czas wypłynięcia z h1600, na h1530 i ostatecznie na h1500. Nie udało mi się obserwować wypłynięcia. Ten debiutant dowiózł jeden z większych ładunków (6-ty) w historii świnoujskiego terminala, stanowiący energetyczną wielkość o wymiarze 1420 GWh.

* * *

Trwa druga (letnia) posezonowa (jeszcze nie przedsezonowa) zwózka katarskiego LNG do Europy. W obecnej chwili w tym kierunku podąża 9 Q-Flex i 2 Q-Max (Al Mayeda* do Milford Haven ETA 20.07. i Bu Samra do?).
Na czele szyku: Al Khuwair do Świnoujścia (ETA 14.07.), Al Khattiya (Sines 09.07.), Fraiha (Bilbao 10.07.), oraz w dalszej kolejności nadpływania: Onaiza (Dunkierka 12.07.), Mesaimeer (Aliaga 12.07.), Al Safliya (Zeebrugge 19.07.), Al Sheehaniya (Dunkierka 19.07.), Al Bahiya (FOS Cavaou 22.07.) i Al Nuaman (Barcelona 21.07.) – wszystkie z utajnionymi portami docelowymi. Ostatni z nich, Al Nuaman, ewentualnie, do Świnoujścia zawinąłby najwcześniej 27.07.2018 r.

Poza jednostkami Q-Flex/Max, dowózka LNG do Europy trwa jednostkami konwencjonalnymi np. Dukhan do Sines i specjalizującymi się w ładunkach spotowych np. Flex Endeavour do Zeebrugge. Ale tym dostawom przyglądam się z przypadku 🙂

Uzupełnienia.   

Wacek Sałaban, lipiec 2018 r.

* ciekawostką jest to, że ten Q-Max zawinie do Europy po ponad 2,5 letniej niebytności.

Reklamy