WORLD FAIR

Pisałem wcześniej, że lubię szczere wpisy zawarte (i rozsyłane) w sygnale AIS.

[more]

Ostatni raz pisałem o komunikacie: ARMED GUARDS ON BOARD. Tym razem szczerość jest, w moim mniemaniu, na jeszcze wyższym poziomie, będąc konsekwencją wcześniejszego szczerego wyznania 🙂

Kolejno:

AL HUWAILA, podążający z ładunkiem do Europy, konkretniej na Bałtyk, do Świnoujścia (ETA h0600 UTC, 21.01.2017 r.), wypływając z Ras Laffan otwarcie komunikował jako port docelowy: Świnoujście.

Po wypłynięciu na Ocean Indyjski i na Morze Czerwone, trawersując kolejno, Oman, Jemen, Somalię, Dżibuti, Erytreję, Sudan i Arabię Saudyjską oraz Egipt, w rubryce deklarowanego portu docelowego zamieścił schludny i szczery zapis – komunikat: ARMED GUARDS ON BOARD.

Tuż po dopłynięciu na redę Suezu i zakotwiczeniu w oczekiwaniu (przez 16h) na przeprawę przez kanał, AL HUWAILA zamienił treść komunikatu o porcie docelowym na: WORLD FAIR z ETA (bez zmian): h0600 UTC, 21.01.2017 r. Z tym komunikatem przeprawił się przez Kanał Sueski i popłynął na Morze Śródziemne.


[US] jest w tym przypadku chybionym dopiskiem serwisu MarineTraffic, który nie jest sztuczną
inteligencją. Ostatnio, od ponad roku, surowo oceniam dokonywane w tym serwisie modernizacje.
 

Co nawigator – autor komunikatu ma na myśli?  

Wacek Sałaban, styczeń 2017 r.